Laatste deel R4 in Nieuw Zeeland, R2 doorrr - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Suzan Romar - WaarBenJij.nu Laatste deel R4 in Nieuw Zeeland, R2 doorrr - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Suzan Romar - WaarBenJij.nu

Laatste deel R4 in Nieuw Zeeland, R2 doorrr

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

31 Januari 2018 | Australië, Fremantle

24 januari was een soort van rustdag met strandjes. Ons kennende maken wij daar toch weer wat actiefs van. We gingen eerst naar een strandje waar lekkere koffie was en super lekkere pizza’s!! Dus dat wisten we meteen voor de lunch. Eerst even verbranden op het strand en schelpjes verzamelen, want ze hadden hele mooie hier. Toen door naar Cathedral cove, dat is een soort grot op het strand. Je kon daar onder de berg/cove doorlopen naar een ander strandje. Heenreis gingen we met de bus en 45 min lopen en terug met de watertaxi. Daar iets gegeten en toen gingen we naar de hot water pools. Ingrid had ons al een beetje voorbereid met wat het was, maar je moet dus je eigen gat op het strand graven als het laagwater is en het water is dan warm wat je opgraaft. Komt doordat het een vulkanisch land is. Dus als echte Duitsers gingen wij een gat graven en lekker badderen. Onze eigen hot water pool op het strand!

Vandaag was een rijdag met wat pauzes. We moesten van pa eerst langs de Harley dealer, dus daar eerst naar toe gereden. Ipv alleen een shirt hebben we nu een hele outfit voor hem gekocht, als een kind in de snoepwinkel zo blij dat hij was. Toen weer doorgereden en een stop bij Abbey caves. Een tip van andere backpackers, daar kon je glow worms zien en het was gratis. Dus wij heen op onze teenslippers.. het was allemaal op eigen gelegenheid dus je moest zelf de grot in klauteren en hoe verder je ging hoe meer glow wormen! Best wel bijzonder van die lichtjes in de grot. Er waren 3 grotten dus alle drie waren we even in geweest en daarna weer terug klimmen. Het was niet zoals in de folders de hele muur vol, maar wel mooi om te zien.

Na een nachtje gesnurk van een kamergenoot (gelukkig bestaan er oordoppen) gingen we de cream tour doen in de Bay of Islands. Op een mooie boot gingen we het water op en zagen we al snel grijze dolfijnen. De tourguide vertelde veel maar op onze plek was het lastig te volgen. Snel volgde de volgende groep dolfijnen met een witte buik. De groep zwom met de boot mee, dus heel leuk om te zien!! Alleen toen werd ik steeds misselijker. Normaal heeft Ingrid hier last van maar nu was ik het. Ik dacht iets eten maar toen kon ik snel naar de wc rennen. Dat was sinds hele lange tijd, maar lucht wel op. Toen zijn we om de hole in the rock gevaren. Dat is echt een gat in een steen, daar was ik nog niet helemaal lekker. Daarna voeren we naar een eilandje voor de lunch, toen ging het beter! Nog langs wat eilandjes gevaren en daarna werd het net in het water gegooid. Hier konden we inzitten en als een soort wasmachine werd je door de zee gespoeld! Erg leuk maar je moet goed vast houden en dat doet pijn en zorgen dat je broekje niet uitvalt.. Al met al een mooie dag! En gelukkig werd het wat bewolkt later zodat we niet verbrand zijn.

Vandaag werd ik wakker en kwam ik erachter dat degene die boven me sliep rasta haren had tot zijn knieën! We zijn gaan rijden naar Cape Reinga. Dat is een heel noordelijk plaatsje waar de Pasific Ocean en de Tasman Sea samen komen. Maar voordat je dat daar bent mag he eerst over het 90 miles beach rijden, dat eigenlijk 90 km is. Lekker crossen over het strand, iedereen heeft een stukje gereden. Op het eind mocht pa weer want toen moesten we door de rivier terug naar de weg. Dit was echt super gaaf, eerst een stukje los zand en toen door laag water richting de weg! Er gingen ook bussen doorheen dus wij moesten het ook redden, maar wel blijven rijden. Toen nog een stukje door en we waren bij Cape Reinga. Super mooi plekje met vuurtoren, veel groen, zandduinen en heldere blauwe zee met witte streep ertussen. Daar komen de 2 oceanen samen.

Vandaag een dag waar we veel moesten rijden. We gingen naar Nicole en Elliott in Silverdale. Daar gaan we 2 nachten slapen en dit is dichtbij het vliegveld. Ingrid heeft Nicole leren kennen op haar eerste reis en ze is ook al eens in Nederland bij ons geweest (toen zat ik in Utrecht). Op de weg hier naar toe zijn we nog gestopt bij een mega boom. Er staan wel meerdere brede bomen rondom deze plaats maar deze was echt mega breed! Toen weer door en eenmaal bij Nicole hebben we een super mooie slaapplek in een heel leuk huisje. Leuk om wat te kletsen over hoe sommige dingen in Nieuw Zeeland gaan.

De volgende dag mochten we met Elliott zijn vader mee varen. Hij heeft een boot en daarmee gingen we naar een eiland. Daar kon je mooi zwemmen en op het strandje waren krabbetjes en kokkels. De kokkels hebben we meegenomen voor op de bbq die avond. De krabben waren te klein maar kriebelde wel op je hand. Op de boot geluncht en door naar een plekje waar we konden vissen. Het was niet het beste weer, maar we gingen het proberen. Na een tijdje had de vader van Elliott beet!! Die ging ook mee op de bbq. We hadden ook nog 3 kleine vissen gevangen maar als ze te klein zijn dan mag je ze niet meenemen van de overheid hier, dus die zijn we terug het water in gegaan. ‘S avonds heerlijk gebbqt met nog meer vrienden van Nicole en Elliott dus was erg gezellig!

De 30e mogen we weer gaan vliegen. Het vliegtuig van pa en ma gaat rond dezelfde tijd als ons dus we kunnen elkaar uitzwaaien in het vliegtuig. Ingrid en ik gaan naar de hitte in Perth, ben benieuwd wat we daar allemaal gaan beleven in ons campertje. Eerst nog even 2x 4 uur vliegen. Onderweg kregen we een ijsje in beide vluchten en bij de laatste hadden we helemaal onze eigen iPad als tv scherm!! Heel luxe was dat.

De volgende dag eerst gekeken voor een bankaccount en een simkaart voor Ingrid in Perth. Daarna de camper van ophalen. We werden heel leuk geholpen en toen kregen we de uitleg en zagen we onze hippie hiptop voor het eerst. Het barrel komt echt uit de hippie tijd haha, overal zit zo ongeveer wel een kras dus we hoeven niet bang te zijn dat ze gaan kijken naar een krasje van ons. Ook is het een schakelbak dus dat is weer even wennen na die luxe Highlander in Nieuw Zeeland. Maar voor de rest alles prima voor elkaar, klein maar fijn. Eerste camping hebben we geboekt in Fremantle en daar een plan maken voor de komende 3 weken!

• 31 Januari 2018 - 12:21

Ageeth:

Heyy Suuz, inmiddels zijn je vader en moeder weer in Nederland, ik kreeg al een appje van je vader.
    Jullie gaan nog even door als R2

• 31 Januari 2018 - 12:22

Ageeth:

Hmmm

• 31 Januari 2018 - 13:03

Tineke :

Hoi suus en Ingrid
    Weer genoten van het mooie verslag wat hebben jullie genoten en veel gezien met zijn vieren
    En nu samen verder wat een mooi avontuur
    Een kleine tip uit Enschede weer zo beroerd op een boot moet je een blikje cola drinken
    we hebben er ervaring mee

• 31 Januari 2018 - 13:56

Judith:

Leuk verslag weer hoor! Succ6 in australie en veel plezier!!