Start Ingrid en Suzan on tour - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzan Romar - WaarBenJij.nu Start Ingrid en Suzan on tour - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzan Romar - WaarBenJij.nu

Start Ingrid en Suzan on tour

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

24 December 2017 | Australië, Melbourne

Zondag 24 december was het zo ver, ingrid en ik werden gebracht door pa en ma naar Schiphol. ‘S ochtends nog een lekker crossaintje met een zacht gekookt eitje en daarna door naar Schiphol. Daar nog even een bakkie gedaan en gedag gezegd, tot over een week! De tijd ging snel en we mochten zo het vliegtuig in. Eerst een vlucht van +\- 7 uur naar Dubai. 2 filmpjes kijken en wat spelletjes en deze vlucht ging vrij snel. Wel wat vertraging vanaf Schiphol en we gingen nog een rondje rijden om het vliegveld van dubai dat best wel groot is. Zo doorgelopen naar de gate en bijna meteen weer het vliegtuig in naar Melbourne. De vlucht duurde wel lang van ruim 12 uur. Ik was al moe dus probeerde snel te slapen, maar tussen door nog even eten. Het was tenslotte wel kerst dus het personeel in het vliegtuig werkten met kerstmutsen en dergelijke op.
Niet al te moe kwamen we aan in Melbourne vanaf daar met de skybus naar het centrum, nog even lopen en toen inchecken bij het hostel en slapen. Meteen al iemand die snurkt op de kamer dus meteen de oordoppen uitproberen. Niet de beste nachtrust gehad maar de volgende dag was het lekker weer dus gingen we op pad. We gingen een auto regelen voor naar de Great Ocean Road, want dat lukte thuis niet. Gelukkig was het nu wel gelukt alleen wel voor 2 dagen ipv 3 dagen. Beter iets dan niets dus geboekt. Verder door graffiti straten gelopen in Melbourne, op een terrasje zitten, lekker wandelen en hopen dat de jetlag minder werd.
De volgende dag gingen we naar het strand. Beste dag uitgekozen want het was plus 30 graden. Op mn hoofdhuid na niks verbrand gelukkig (leuk die groeiende pony..).
Volgende dag 8.00 uur scherp de auto opgehaald en eerst binnen door naar het ‘begin’ van de Great Ocean Road gereden. Vanaf daar ongeveer elke stop uitgestapt en genoten van het mooie uitzicht. We hadden een hostel geboekt bij de 12 apostels. We hadden al veel stops gehad dus de 12 apostels gingen we de dag erna doen en vandaag zonsondergang bekeken bij een stop later met uitzicht op de 12 apostels.
Na weer een nacht gesnurk was er vandaag ook nog regen. Dat begint de dag wat minder leuk. Maar als nog op pad naar de 12 apostels de regen viel mee dus toch weer erg mooi om te zien. Toen door naar een vuurtoren waar koala’s in zouden zitten en waar je een beetje kon hiken. Eenmaal daar moesten we entree betalen en was er een soort park met verschillende verhalen over waaronder de 2de wereldoorlog. De weg ernaartoe waren we wel koala’s tegen gekomen en het park was uiteindelijk ook leuk om doorheen te lopen maar geen hike. Toen door naar Apollo Bay voor een lunch. We kwamen erachter dat het nog best een stukje rijden was dus een beetje gehaast naar de auto die voor 18.00 uur ingeleverd moest worden. Uiteindelijk ook nog drukte in melbourne dus precies om 18.00 uur de auto kunnen inleveren gelukkig.

30 december weer redelijk vroeg eruit (wat niet erg is want we zijn toch aldoor nog vroeg wakker) en naar de trein richting Sydney. Het was allemaal heel makkelijk te vinden, alleen iets vertraging. Eenmaal in de trein hebben we ons prima vermaakt met boekjes, mede passagiers die spullen kwijt raken (usb) en praatjes maken. ‘S avonds laat aangekomen in Sydney hostel gevonden en bijna meteen gaan slapen want het was een treintocht van zo’n 12 uur.
Oudejaarsdag naar het Opera House voor oud en nieuw. Ingrid wist nog het een en ander van de vorige keer dus voedselpakket mee en gaan. Eenmaal daar was het al super druk rond 9.00 uur maar we konden wel naar binnen. Wel nog even natgeregend in de rij, je moet er wat voor over hebben. Op het terrein gingen we zoeken naar een plekje en opeens ging er een hek open waar een aantal mensen in mochten. Wij ernaartoe rennen maar net te laat. Op dat moment hoorde ik Nederlanders zeggen wat een prachtig plekje! Dus wij vragen of we erbij mochten zitten, ze twijfelde nog wat omdat nog meer vrienden moesten komen. De bewaker vroeg ‘are you friends’? Wij meteen jahaa en toen zeiden ze ja kom maar, want dat hadden wij ook gewild. Uiteindelijk super leuke en gekke meiden Elise en Sterre ontmoet. Later kwam de vriend van Elise er ook nog bij, Nacho. De andere vrienden van ze kwamen later niet meer binnen dus we hadden gelukkig wel wat ruimte. Met zijn 5en hebben we prima de dag doorgebracht, spelletjes gedaan, lekker kletsen en rondjes gelopen want dat zitten op straat is best pijnlijk voor je kont. Toen het donker was hebben we ook nog gedanst over een straatje waar de rijkelui mensen stonden. Daar speelde ze leuke muziek af en hebben we super simpel dansje van de meiden geleerd. De filmpjes op facebook laat wel zien hoe leuk het was en hoe de mensen mee deden. Uiteindelijk was het dan zo ver, we gingen 80 seconden van tevoren aftellen (in het Engels) en toen kwam het mega vuurwerk!!! Super mooi!! Ik heb bijna de hele tijd met open mond staan kijken zo prachtig!!! Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst en de spullen weer gepakt en naar huis gegaan. De volgende dag lekker uitslapen in het sauna hostel en op naar het strand voor de nieuwjaarsduik. Daar weer afgesproken met Elise en Sterre en gezellig op het strand gezeten. Niet zo goed voor mn huid aangezien ik op oudejaarsdag verbrand was (super grappig dat het kan op die dag;). We wisten niet zeker hoe laat het zou zijn dus ingrid het vragen aan een life guard maar hij wist van niets. Maar rond 3uur/ half 4 stroomde het strand over met unox mutsen. Wij ook onze mutsen op, ik die van buurman Albert waar wij altijd de nieuwjaarsduik mee doen in Nederland. We gingen eerst allemaal bij elkaar staan en viva Holandia zingen het lekker de spirit erin brengen en uiteindelijk met zijn alle het water in. En niet meteen er weer uit haha, er waren veel golven en lekker verkoelend dus super leuk in het water. Daarna weer terug naar het hostel nog wat eten en klaarmaken voor de vlucht naar Nieuw Zeeland.
Om 5.15 uur ging de wekker al en moesten we naar het vliegveld. Alles verliep goed en de vlucht ging snel van maar 3 uurtjes. Uiteindelijk waren pa en ma wat vertraagd dus kwamen wij eerder aan op het vliegveld en hebben wij alle koffers van de band afgehaald! Toen elkaar tegengekomen en kon het bijpraten beginnen. Ook de auto opgehaald en naar het hotel gereden. Dikke toyota highlander, mooie auto om lekker te touren.

• 03 Januari 2018 - 10:11

Ageeth:

Heyy Suuz, leuk om je verslag te lezen en ik ga je zeker volgen.
    Heel veel plezier samen, groetjes aan de rest van de fam.

• 03 Januari 2018 - 10:21

Tineke:

Hoi suus
    Geweldig wat een verslag , net zo mooi en uitgebreid als van je zussen wij gaan je volgen
    Veel plezier samen groetjes uit enschede

• 03 Januari 2018 - 10:23

Jaloerse Judith :

Super gaaf suuz!! Leuk verhaal en al een hoop meegemaakt. Veel plezier met elkaar, ik wacht je volgende verhaal af!

• 03 Januari 2018 - 11:38

Oma:

Hallo Familie Romar,
    De eerste verslagen kunnen we weer lezen!Met de atlas er bij volg ik jullie.
    Hier raast de storm om het huis en ik hoop dat de schutting blijft staan.
    Ik kijk uit naar de volgende belevenissen van jullie.Groeten van Oma.

• 03 Januari 2018 - 16:38

leuk verhaal
    hier mis je niks vandaag weer 24 mm erbij en de sloten 15cm hoger. na zaterdag blijft het eindelijk 10 dagen droog.