Oostkust verhalen - Reisverslag uit Townsville, Australië van Suzan Romar - WaarBenJij.nu Oostkust verhalen - Reisverslag uit Townsville, Australië van Suzan Romar - WaarBenJij.nu

Oostkust verhalen

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

17 Maart 2018 | Australië, Townsville

Vandaag kom ik aan bij ingrid en kan ik de vrienden van haar ontmoeten. Het is al een kleine familie van haar, erg leuke mensen. Nadat we bijgekletst zijn stuurt Marielle een berichtje of we wat samen kunnen doen. We hebben rond de middag met haar afgesproken en we zijn langs het strand naar een pier gelopen. Best een stukje lopen maar wel lekker kletsen met zijn drieën. Bij de pier konden we mooie foto’s maken en toen weer terug. Wij zijn weer terug naar het hostel gegaan en hebben samen met andere gegeten. We hadden nog wel wat plannen voor de avond maar het regende heel hard dus toen maar een pool wedstrijdje gehouden. Ik had er 2 gewonnen en 1 verloren!! Toch best knap omdat ik er niks van kan haha.

Vandaag werden weer wakker met regen jammer genoeg. Maar gister was mijn slipper stuk gegaan en met regen kan je wel shoppen dus dat gingen we maar doen. We hadden ook nog een soort museum gevonden ‘believe it or not’ dus dat gingen we maar proberen. Het was meer voor kinderen maar goed wel wat leuke weetjes en spelletjes zoals mega dokter bibber, memory en een laserhal waar je doorheen kon. Wel grappig uiteindelijk. Daarna opzoek naar nieuwe slippers, die hebben we gevonden al zullen ze niet zo lekker lopen als de vorige want die waren echt perfect. Ingrid heeft ook sandaaltjes gekocht en een bikini dus goed geslaagd. Het is hier een leuk uitgaansgebied dus ik wilde vanavond wel uit. Het regende gelukkig niet meer. Dus Kait van het hostel mee voor gratis entree en gratis drankjes. Erg gezellig en leuk! Ik kwam ook nog de Fransman tegen die ik in Coffs Harbour had ontmoet. Altijd leuk om ‘bekende’ te zien in een plek waar je nog nooit eerder bent geweest!

We werden nu wakker met droog weer dus we wilden nog graag naar de sky tower. Dus daar gingen we naar toe in de ochtend. Super mooi uitzicht met de kustlijn en allemaal hoge gebouwen. Helaas nog wel bewolkt maar evengoed mooi. Daar nog lekker een drankje gedaan en toen moest ik naar de bus. Opnieuw afscheid genomen en dit keer gaat het wel langer duren voordat we elkaar weer zien, maar we houden contact!
Rond etenstijd kom in aan in Noosa, daar gaat een suttle naar het hostel en ontmoet ik al 2 Duitse meiden. Het is lastig om voor 1 persoon eten te kopen dus ik vroeg of ze mee wilde eten. Goede manier van vrienden maken is dat;). Dus samen gegeten en lekker gekletst en afgesproken dat we morgen samen een cliff walk gaan doen. Ik zat ook nog even met een meisje uit de USA en zij gaat ook mee.

Ik heb in de ochtend eerst mn busreis verplaatst van 13.50 naar 17.35 uur. Het weer was goed, alleen heb ik nu geen suttle meer die me naar het hostel brengt als ik in Hervey Bay aan kom. Eerst maar genieten van vandaag en nu hoef ik niet te rennen door het park. Dus wij lekker lopen langs de kust, ik in mn lange broek, is het eigenlijk best warm en helemaal als de zon af en toe tevoorschijn komt. Mooie loop en zeker niet heftig en veel surfers langs de kust dus leuk om te zien. Daarna nog een stukje door het bos en eigenlijk zijn we al vrij vroeg terug. Nog even lopen naar de supermarkt en dan komt de zon volop tevoorschijn dus hebben we wat uurtjes op het strand gezeten! Daarna weer terug naar het hostel en begon het weer te regenen maar dat was niet zo erg meer. Toen weer met de bus naar Hervey Bay en morgen ga ik op tour naar Fraser Island!!

‘s Ochtends met de taxi naar de office van Dingo en daar kreeg ik instructies om in de roze 4w drive auto te rijden. Je wordt een beetje bang gemaakt met alles dat kan gebeuren, maar volgens mij moet het allemaal wel goed komen. Daarna met de auto de niet rijders opgehaald en hop naar de ferry naar Fraser Island. Ik ging met Duitsland, 2 Spaanse, 2 Franse en 2 Israëliërs naar het eiland. Erg gezellig maar wel een vrij kalme groep. Vanaf de boot kom je bijna meteen op het onverharde en gaat het hobbelen beginnen, sommige stukken over het mulle strand en dan weer land inwaarts. Super leuke paden!! Na de spullen in het hostel te hebben gelegd en de lunch gaan we naar zandduinen. Wie als eerste boven was kreeg een biertje van de tourguide. Dat was ik lang niet maar wel de eerste dame en helemaal kapot. De weg ernaartoe was trouwens een niet officiële weg om te lopen maar dit zorgde voor het wauw effect. Je komt uit de bossen en ineens zie je de mooie gele duinen. Als je loopt zit er onder de duinen soms een andere kleur, zo was het ergens weer wit onder geel. Erg leuk en mooi. Daarna een duik in een lake waar we een schoonheidsbehandeling konden doen. Lekker scrubben met het zand en je kon er zelfs je tanden mee poetsen. En dat was dag 1, in de avond nog kaartspelletjes gedaan en iedereen leren kennen. Onze tourguide Craig bleef maar vragen voor bier en wijn en had uiteindelijk op de wc geslapen!

Dag 2 was het water zelfs met laagwater nog steeds erg hoog. We hadden goed weer maar de zee was erg wild. Hierdoor was het lastig om naar de champagne pools te gaan. Onze tourguide nam ons mee naar andere plekjes. Zoals langs het strand mooie rotsen en de red canyon. Weer naar een ander lake met schattige schildpadden waar we daarna konden zwemmen. Toen naar een scheepswrak van de oorlog, mooi plaatjes schieten. En als afsluiting naar een super mooie creek waar we met een band doorheen konden drijven. ‘S avonds nog naar het strand geweest en daar kon je glinsteringen zien op het zand bij het water als je erover heen wreef. We gingen vandaag iets eerder naar bed want we gingen er uit met zonsopgang.

Beetje bewolkt was de zonsopgang maar alsnog mooi! Na het ontbijt naar een andere lake geweest en een aantal bijzondere bomen bekeken en leuk gelopen. En als afsluiter van de trip naar lake Mckenzie. Dit was best bijzonder zei de guide en we mochten er langer blijven dan gebruikelijk. En het was ook super mooi daar. Wit strand en een stuk helder lichtblauw zoet water dat overloopt in donkerblauw. Lekker in gezwommen en met een balletje gespeeld. Nog even relaxen en toen moesten we alweer terug. We hadden geen radio dus we maakten af en toe onze eigen muziek en dit was de leukste: ‘in the jungle the fraser jungle the dingo sleeps toniiight. Een dingo is een hond die op het eiland leeft en erg schuw zijn, helaas niet gezien. In de avond kom ik weer in Hervey Bay aan en ontmoet ik Nederlandse Malu. Heerlijk Nederlands na al dat Duits. We gaan morgen een dagje fietsen.

De fietsen waren gratis van het hostel dus eerst zijn we naar een kilometer lange pier gefietst. Mooi uitzicht op Hervey Bay. Aan het begin van de pier zaten mega veel krabben. Ze liepen in kuddes over het zand en ging je erachteraan dan graafden ze zichzelf in. Leuk om te zien. Daarna naar een Botanic garden. Wat een leuk loopje was met een meertje vol schildpadden. Toen door naar een plek waar veel kangoeroes waren. We waren er wat vroeg dus niks gezien en het terrein leek wel privé. Toen naar een tentje aan het strand en daar wat gedronken en lekker gekletst. In de avond hebben we samen hutspot gemaakt! Daar had ik al een tijdje zin in. Later de bus weer gepakt en naar Airlie Beach. Een nachtbus van ruim 12 uur pff.

‘S ochtends weer aangekomen in Arlie Beach. Ik had in de bus een Nederlandse Joris ontmoet dus daar een tijdje mee gekletst en we zaten in hetzelfde hostel en uiteindelijk ook kamer dus samen daarheen gelopen. Hij had een ander Canadees meisje Kaylee ontmoet bij zijn vorige bestemming. Zij zat alleen in een andere bus. We zijn na de douche naar het strand gegaan en even proberen bij te slapen. Alleen kregen we toen een buitje, maar later ging het weer. Het was bloed heet en we konden geen duik nemen omdat er jelly visjes in het water zwemmen. Verder niet veel bijzonders gedaan. ‘S avonds een borreltje op het strand en in het cafe voor het hostel, erg gezellig.

De volgende dag ging ik naar de Whitsundays!!! Met een stralende zon gelukkig! We gaan op de boot met 6 Duitsers 4 Italianen 1 fransman 2 uit Wales en 1 uit de USA. 3 andere hadden pech met de auto dus waren te laat, maar hierdoor meer eten voor ons! Onze kapitein heeft in het leger gezeten en dat gaat er volgens mij nooit uit dus we moeten goed naar hem luisteren. Gelukkig kan hij ook grapjes maken waar hij zelf het hardst om moet lachen. 2 meiden helpen met zeilen en verzorgen het eten. Na een stukje varen komen we bij de eerste snorkelstop. Met onze mooie stingersuites tegen jelly fish gaan we het water in en zien we mooi koraal en verschillende visjes. Bij de 2de snorkelstop zagen we een mega vis die maar om ons heen bleef zwemmen, super leuk hoe sommige daar op reageren! Maar als ik moet lachen loopt mn masker vol.. 3de en laatste stop was met een aantal mega vissen en de kapitein ging ze voeren met brood die hij naast je hoofd gooide. Dus ze kwamen erg dichtbij. Ook tarzan de grote zwarte vis die mega snel en schuw is. Daarna doorgevaren naar een bay voor de overnachting. Ter info na iedere snorkelstop stond er eten op tafel dus honger hadden we niet! ‘S avonds genoten van de sterrenhemel en weer een drankje gedronken.

Voor zonsopgang gingen we alweer varen naar white heaven beach. Dus dit was lekker vroeg maar wel super mooi uitzicht. Eenmaal bij white heaven beach gaan we eerst naar een uitkijkpunt en daarna een paar uur op het strand. Hele fotoshoot gedaan en heerlijk gerelaxt. Daarna weer terug op de boot en naar de haven gevaren in Airlie beach. In de avond nog een after borrel gedaan en toen ging mijn bus alweer naar townsville.

Vandaag ging in naar Magnetic Island. Per toeval kom ik de 4 Italianen weer tegen op de ferry naar het eiland. We hebben eerst een stop op een mooi strand. Daarna een loop gedaan en 3 wilde koala’s gezien en mooi uitzicht. Toen ging ik naar een soort koala park waar je een koala kon knuffelen, de Italianen hadden dit al eerder gedaan dus zijn gingen naar het strand op horseshoe bay. In het park kon je een tour doen dus deze had ik maar geboekt. Op de tour mocht je allemaal verschillende dieren vasthouden en vertelde een vrouwtje het een en ander. Deze dieren heb ik vastgehouden: schildpad, leguaan, krokodil, vogels, selfie met wombat, slang en natuurlijk de koala. Super schattig was de koala en heel zacht!! En de slang was een beetje eng. Erg leuk om gedaan te hebben! Daarna door naar horseshoe bay en was het niet moeilijk om de italianen weer te vinden. Daarna weer terug naar met de ferry naar Townsville.

  • 17 Maart 2018 - 09:11

    Judith:

    Wat herkenbaar!!!! Super leuk allemaal weer!!
    Ik hoop dat je zonder als te veel water naar Cairns kan komen en dan daarna lekker naar de F1

  • 17 Maart 2018 - 18:57

    Tineke:

    WoW zeg geen woorden voor zo n prachtig verslag en veel mooie belevenissen

  • 18 Maart 2018 - 01:17

    Ingrid:

    De familie hier mist je hoor en ze vragen nog elke dag wat je aan het doen bent! Dus of je jouw verslagen ook even in het Engels kan schrijven hoef ik niet alles te vertalen! :) spreek je snel weer en heeeeel veel plezier! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 24 Dec. 2017
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 5932

Voorgaande reizen:

24 December 2017 - 28 Maart 2018

Start ingrid en suuz on tour!

Landen bezocht: