De laatste highlights - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzan Romar - WaarBenJij.nu De laatste highlights - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzan Romar - WaarBenJij.nu

De laatste highlights

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

27 Maart 2018 | Australië, Melbourne

17 maart ben ik in de ochtend nog in Townsville. Ik ga in de ochtend een castle walk doen, dat al aangegeven staat als vrij pittig. Het was een klein stukje lopen vanaf het hostel en vanaf daar alleen maar trappen zowat. Eenmaal boven was het wel een erg mooi uitzicht. Het was mega heet dus mn hele shirt was nat toen ik eindelijk boven was. Even uitgerust en toen weer naar beneden. Dit ging een stuk makkelijker maar ik kreeg wel shaking leggs! In de middag ging ik weer met de bus naar Mission Beach want daar ga ik op een missie.
Oja ‘s avonds nog met mn Italiaanse vriendjes Sint Patricksday gevierd, wat eigenlijk niks voorstelde in dit dorpje maar het was wel gezellig!

Ik word om 8.00 uur opgehaald voor een skydive!!! Ik had dit al in Byron Bay geboekt met een speciale prijs. En daar was een meisje die me net even dat zetje kon geven die ik nodig had. Ik heb er dus nog een tijdje aan kunnen wennen en vandaag op de trouwdag van pa en ma ga ik uit het vliegtuig springen. Het regende in de ochtend dus ik was niet echt zeker of het wel door ging. Bij het kantoortje moesten we vrij lang wachten vanwege de regen en wolken. Maar rond 12.00 uur was het zover en gingen we met de bus naar het vliegtuigje. Ik werd gekoppeld aan Adam een vrij rustige skydiver. Met zijn alle het vliegtuig ingepropt en achterwaarts de lucht in! Het was nog steeds bewolkt maar dit was geen probleem om te springen alleen het uitzicht is minder ver. Ik dacht dat ik me heel beroerd zou voelen maar dit viel gelukkig mee. Pas toen ik andere uit het vliegtuig zag vallen dacht ik alleen maar o my god o my god... als een na laatste mocht ik dan, hoofd naar achter, benen naar achter en daar gingen we. Met een super blauwe lucht boven een zee van wolken. Je valt echt mega hard naar beneden en je wangen wapperen alle kanten op. Je mond is uitgedroogd van het gillen maar het is super vet! Eenmaal in the clouds ging de parachute open en kon ik niks zien. Even later kwamen we uit de wolken vandaan en kon ik genieten van het uitzicht. Niet heel helder maar je zag wel de bergen en bossen. Zigzaggend gingen we naar het strand en daar was onze landing. Fijn om weer op de grond te staan! Daarna wat gegeten en toen konden we de foto’s en filmpjes zien. Even in mn broek geplast van het lachen. Mijn gezicht vond het toch wel eng om uit het vliegtuig te springen. Daarna weer terug maar het hostel en bijkomen van de sprong. Ik ga nog even relaxen op het strand want het klaarde wat op. In mijn kamer ontmoet ik 2 meisjes uit Oostenrijk en een meisje uit Engeland. Aangezien hier alles dicht is op zondag moeten we wel uit eten en dat doen we bij een all you can eat restaurant met gezond eten. Dus eindelijk weer eens bloemkool en lekker stuk vlees en ze hadden een heerlijk dessert buffet (minder gezond). Lekker en gezellig was het!

Volgende dag op maar Cairns! In de ochtend ging ik met de bus en ik werd door het hostel met een shuttle busje opgehaald. Het hostel viel een beetje tegen met wat op hostelworld stond maar alsnog prima. Ik ging meteen lopen naar het centrum, bikini mee en naar de lagoon. Eenmaal daar ging het regenen. Dus ergens geschuild en praatje gemaakt met Canadezen. Daarna heb ik weer met Joris afgesproken, want hij wist ook niet wat hij moest doen met dit weer. We zijn in een gratis art gallery gegaan. Totaal niet bijzonder maar je moet wat. Later in de avond zijn we uit eten geweest en naar een feestje gegaan. Heel bijzonder met al die aandachttrekkende Duitsers, Engelsen en Canadezen.. maar leuk mensen kijken.

Voor vandaag had ik een tour geboekt naar de rainforest. We waren maar met 8 personen en voor het eerst geen Duitsers in de tour. Veel Amerikanen, een uit Israel en een paar uit Australië zelf. We gingen met een bus waar je prima in kon slapen (was laat de vorige avond). Na een stuk rijden gingen we in een bootje over een rivier opzoek naar krokodillen. We hebben een aantal kleine gezien en zelfs een paar zo klein als je hand. Daarna gingen we met de bus naar een stukje waar je kon lopen. Onze chauffeur was een echte natuurman en kon heel leuk over de verschillende planten, bomen en dieren vertellen. Daarna door naar de lunch, een echte ribeye kreeg ik! Het was bij een mooi helder riviertje dus mooi plekje. Daarna door naar Cape Tribulation. Een strand naast het regenwoud. We hadden hier maar 30min dus even wat gelopen en weer terug. Daarna door naar een ijswinkeltje! Met super lekker ijs en allemaal zelf gemaakt. Ik had een proefbakje met banaan, pruimen, mango en wattleseed (Australische vrucht met mokka chocolade smaak). Erg lekker!! En hier hadden we ook nog hele mooie vlinders gezien. Knal blauw en heel groot! Op de terug weg stapten we ook nog even uit bij een plek waar heel veel Walibi’s waren. Je kon er niet tussen lopen maar leuk om te zien.
Vanavond ging ik mn laatste dag 21 jaar vieren met Joris en Malu. Lekker gegeten bij een pizzeria. Daarna weer naar hetzelfde gegaan als gister, gratis drank dus prima! Uiteindelijk uit geweest bij Woolshed waar ook de Italianen weer waren! Dus om 12 uur had ik allemaal leuke mensen om me heen!! Leuk feestje van gemaakt en daarna weer terug naar het hostel.

HAPPY BIRTHDAY TO ME!

Na niet al te veel slaap weer op de boot naar de Great Barrier Reef voor een snorkeltour. Dit was eerst zo’n 2 uur varen. Prima stoeltjes om nog even verder te slapen. Bij aankomst eerst weer een briefing en daarna met zijn alle het water in. Mooi koraal een weer hele bijzondere vissen gezien inclusief nemo!!! Daarna een lekkere lunch gehad en doorgevaren naar de 2de stop. Hier was het weer net zo mooi als de eerste stop maar weer andere mooie vissen gezien. Ook hele grote mooie vissen en een trigger fish en nog meer familie van nemo. Toen ik uit het water wilde ging er een man de vissen onder de boot voeren. Dus ik ging weer even terug het water in om dat te zien. Hele grote vissen en hij gooide eten op mn hoofd waardoor een vis me beet in mn stingersuite!! Er zit nu wel een gaatje in maar gelukkig niet in mij. Toen weer terug varen, mooi tochtje op het water.
‘S avonds nog maar weer een keer uit eten met Malu en Joris, dit keer omdat het echt mijn verjaardag is. Heel gezellig maar dit keer niet te laat gemaakt want we hadden allemaal wat de volgende dag.

Om 12.00 uur ging mijn vlucht naar Melbourne. In de ochtend lekker rustig aan gedaan en naar het vliegveld gegaan. De vlucht had iets vertraging en ik kwam daar Hannah tegen die ik ook op de boot op de Great Barrier Reef had ontmoet. Het was een prima vlucht, alleen zonder schermpje dus gelukkig had ik nog een film op mn telefoon staan! Het hostel in Melbourne had ik snel gevonden en het was te laat om nog naar de formule 1 te gaan want alles gaat daar al op tijd dicht.

Vandaag ging ik al vroeg heen! Om 9 uur gingen de poorten open en toen stond ik er al! De chauffeurs kwamen namelijk tussen 9 en 11 ergens langs lopen en dat was het moment voor een handtekening. Ik een plattegrond gepakt en een a4 waar to the max 33 op stond. Daarna aangesloten in de menigte. Ik had leuke mannetjes achter me staan die precies wisten wie wie was. Ik ken de baas van Red Bull en Ferrari namelijk niet. Bij een of ander bekend mannetje van Red Bull ging ik even testen of ik een handtekening zou krijgen en ja hoor hij tekende en zei zelfs wat (geen idee wat). De volgende was Daniel Ricardo waarvan ik een handtekening wilde. Hij komt uit Australië dus iedereen wil dat. Maar hij tekende ook op mijn Max blaadje! En later kwam dan Max Verstappen uit de auto, de enige die niet een stift mee had... en die had ik ook niet dus de eerste keer liep hij me voorbij. Dan hoor je ineens hoeveel Nederlanders er zijn. De tweede keer liep hij ook door net als de derde keer. En ik me elke keer maar weer tussen de menigte proppen. Zoals Juud tegen me zei, in je eentje heb je niet veel te verliezen. Dus de vierde keer ik een stift van iemand gevraagd en weer ertussen. Pakt Max een stift van iemand anders en tekent op mijn blaadje!!! Jippiee, maar wat zou de eigenaar van de stift balen haha.
Daarna de weg een beetje proberen te zoeken, want het is een groot evenementen terrein. Ik kom bij de pit stop challenge uit waar ik zo snel mogelijk een band mag verwisselen. Ik heb een man tegenover me zitten en samen gaan we van start. Ik maak de man dik in tegenover me en verwissel de band in 12 seconden. Geweldig! Allemaal meiden die me aanmoedigden! Super leuk! Later op de dag kwam ik nog terug en ging ik het nogmaals proberen omdat ik niet de snelste tijd meer had, maar ik was mn geluk kwijt.
Ik ging ook alvast mn plekje opzoeken op de tribune. Ik had 2 broers achter me zitten die van alles wisten dus altijd leuk. Ze gaven me een adres waar ik goedkoop een shirt kon kopen na de race en ik kreeg stickers van ze! Vandaag gingen de f1 wagens al oefenen dus leuk om te zien en ook heel veel andere auto’s gingen racen en je had verschillende parades, heel leuk! Later kwam ik erachter dat ik in het verkeerde vak zat, ik moest een vak naar rechts. Dus later op de dag ging ik daar nog zitten en had ik 2 andere mannetjes die alles wisten achter me! Handig!

Zaterdag regende het jammer genoeg. Iedereen met poncho’s en paraplu’s. Ik ging vrijwel meteen naar de tribune, ik zit namelijk hoog dus hopelijk nog net onder de afdak. Dit was niet het geval maar ik mocht iets hoger staan tussen de mannen in. Na een tijdje draaide de wind wat en werden we weer nat. Ik kreeg het koud dus ik klom over de reling heen naar de stoelen onder de afdak. Mag niet maar was wel droog. Daar heb ik weer kennis gemaakt met andere race liefhebbers en hebben we de hele dag vanaf daar naar de verschillende races gekeken. Leuk met regen dat de auto’s uit de bocht vliegen!! Later begon gelukkig de zon weer te schijnen en gingen de f1 wagens zich kwalificeren. De uitslag was als volgt:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Räikkönen
4. Verstappen
5. Grosjean
6. Ricardo

Zondag was de dag van de race! Ik heb in de ochtend met Hannah afgesproken van de Great Barrier reef om eerst een rondje te lopen. Zij bleef hangen waar de chauffeurs voorbij kwamen, maar ik had dit al gezien dus ik liep door naar de pit stop challange. Ik was benieuwd naar de snelste tijd van gister. Hij vroeg of ik nog een keer wilde dus waarom niet, dit keer aan de andere kant want dat scheen makkelijker te zijn. Ik had de band verwisseld in 10.03 seconden. Ik was de eerste dame dus ik had Ingrids nummer opgegeven, voor het geval ik zou winnen. Daarna ben ik op de tribune gaan zitten en lekker genoten van alle races die er waren en vliegshows. Vlak voor race kwamen de chauffeurs nog langs rijden en zwaaien en daarna klaar maken voor de start. Maar toen kreeg ik ineens een sms van Ingrid dat ik de pit stop challange had gewonnen en binnen 15min mn prijs kon ophalen!! Maar het terrein is groot en ik wilde de start niet missen dus ik had gereageerd of ik het later kon ophalen. Gelukkig heeft Ingrid zonder het berichtje te hebben ontvangen alles goed geregeld en mag ik mijn prijs dinsdag ophalen!! Super enthousiast ben ik en zo mis ik bijna alsnog de start omdat ik op mn telefoon bezig ben. Maar alle mensen om me heen maken genoeg geluid dus snel op het scherm kijken en Max heeft jammer genoeg niet zijn plaats behouden maar verder een goede start. Om me heen waren ze veel aan het juichen voor Vettel (niet mijn favoriet) maar wel leuk om hun enthousiasme te zien. Max maakt nog even een donut tijdens de race, niet helemaal gepland maar hij verliest wel een plaats. De 2 uur durende race is nog nooit zo snel voor mij gegaan en de uitslag is als volgt:
1. Vettel
2. Hamilton
3. Räikkönen
4. Ricardo
5. Alonso
6. Verstappen

2 auto’s van het team van haas zijn uitgevallen, ook leuk om te zien tijdens de race. Aan het eind van de race weer naar de Heineken village geweest en gepraat met een oud mannetje. Ik wilde nog wel uit maar geen idee waar en het begon te regenen dus weer naar het hostel gegaan.

Maandagmorgen lekker rustig aan gedaan en ik ging de free city tour doen in Melbourne. Wat leren kennen over de stad maar ik was meer uit om andere backpackers te ontmoeten. Het was een interessante tour en ik heb veel meer van de stad gezien nu. En ik heb een Nederlander, Duitser en Zwitserser ontmoet dus daar weer mee gaan lunchen. Daarna met de Zwitser Annina in de free city tram circle gereden, want het weer was niet heel lekker. Toen door naar st. Kilda waar Ingrid en ik in het begin van de vakantie op het strand hebben gelegen. Hier diner gehad en met zonsondergang kwamen er allemaal pinguïns op de pier! Super leuk om te zien en heel dichtbij!

Vandaag is mijn laatste dag... dus nu is het tijd om souvenirs te kopen. Bij de tour van gister heb ik de aanbeveling gekregen om naar de Victoria market te gaan. Hier is eten te koop maar ook souvenirs en andere rotzooi. Na alles te hebben vergeleken een paar leuke dingetjes gekocht. Toen ben ik door naar een formule 1 winkel gegaan. Ik kreeg deze tip omdat de shirts hier goedkoper zouden zijn. Het was nog steeds duur maar toch een shirt gekocht voor de herinnering. Daarna mijn prijs opgehaald van de pit stop challange. Dit was achteraf bij de meneer op zijn werk.. dat wist ik niet ik had alleen een adres. Dus op de 49ste verdieping was hij daar en kreeg ik een hele exclusieve pet die je nergens kan kopen!! Erg leuk!! Daarna nog naar een bibliotheek geweest. Een heel mooi gebouw van binnen en toen ging in mn koffer inpakken. In de avond voor de laatste keer uit eten geweest met Annina, zij vliegt morgen ook naar huis.

6.00 uur ‘s ochtends gaat de vlucht dus om 1.45 uur staat de wekker al. Niet echt een nacht te noemen. Een kamergenoot ging net te bed en ik moest er uit. De weg naar het vliegveld verliep prima en ik wacht nu tot ik het vliegtuig in mag.

Ik ben echt super blij dat ik deze reis heb gemaakt!! In het begin best spannend maar ik heb van alles super veel genoten! Toch heb ik ook weer zin om naar huis te gaan en iedereen te zien en weer lekker te werken! Tot snel!!

• 27 Maart 2018 - 20:44

Judith:

Ik vond je verslagen ook super leuk om te lezen! Je heb een heleboel leuke dingen mee gemaakt en gedaan!! Tot mogen

• 27 Maart 2018 - 21:51

Mama:

Wat weer leuk om te lezen en ook weer leuk om je morgen te zien!!
    goede reis, hg Mama XXX

• 28 Maart 2018 - 01:07

Ingrid:

Met wie moet ik nou overdag appen? We gaan je missen in hier in Ozzie!! Goede vlucht en groetjes thuis :) x

• 29 Maart 2018 - 16:09

Ageeth:

Dit neemt niemand jou meer af Suzan!
    Ik vond het leuk om met je mee te kunnen reizen, tot morgen.